ריקו שירזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אריה (ריקו) שירזי (נולד ב־1962 בנתניה) הוא עבריין המוגדר על ידי משטרת ישראל כראש ארגון פשיעה. בצעירותו היה כדורגלן מקצועי אשר שיחק בקבוצת הכדורגל מכבי נתניה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירזי נולד ב־1962 בנתניה לאב שהיה מנהל של תחנת דלק, ולאם עקרת בית. בצעירותו היה שחקן כדורגל (בתפקיד בלם) בקבוצות מכבי נתניה, שירת בצה"ל כשקמיסט. שירזי נאלץ לפרוש ממשחק הכדורגל עקב פציעה בברך. אחד משלושת אחיו הוא שחקן העבר בכדורגל שלמה שירזי.

עיסוק בפלילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים נעצר שירזי על ידי משטרת ישראל על רקע מגוון חשדות, ביניהם השלכת רימון רסס לעבר ביתו של איש העסקים אהרון שקד שבבעלותו אתר אינטרנט להימורים ב-2006, ושותפות במעילה בבנק למסחר, אך לא הוגשו נגדו כתבי אישום בפרשות אלו. במשפט אחר שהתנהל נגדו על רקע גביית חובות נידון שירזי במסגרת עסקת טיעון ל־7 חודשי מאסר. בדיונים בבית המשפט משנת 2011 עלה כי שירזי היה מיודד עם רפי חיים-קדושים והם פעלו יחד בתחום ההלוואות בשוק האפור[1][2][3].

שירזי הורשע במהלך השנים במגוון עבירות: העלבת עובד ציבור, תקיפה הגורמת חבלה, היזק לרכוש במזיד, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זיוף, קבלת דבר במרמה והתחזות במטרה להונות[דרוש מקור].

ב-7 בדצמבר 2015 נגזרו עליו שמונה שנות מאסר בפועל בגין עבירות מס בהן הורשע. לפי כתב האישום שירזי ואחרים הוציאו חשבוניות פיקטיביות בישראל על סך של למעלה מ-25 מיליון שקלים. כמו כן, יוחסו לשירזי עבירות של הלבנת הון ביותר מ-14 מיליון שקלים וחצי.[4]

בנו שי שהיה אף הוא עבריין מורשע, נרצח במאי 2016 כאשר נורה למוות מאופנוע חולף.[5] היורה, מיכאל לוי, המסוכסך עם אנשיו של שירזי, נעצר לאחר מכן והורשע בהריגה, ונגזרו עליו 24 שנות מאסר.[6][7]

בשנת 2017 הורשע בסיוע להריגה של העבריין גיא יחזקאל ב-2003, וקשירת קשר לניסיון חיסול של אסי אבוטבול ב-2004. הוא נידון ל-9 שנות מאסר. בית המשפט קבע שאת שנות המאסר ירצה במקביל למאסרו בגין הלבנת הון, ועל כן הוא צפוי להשתחרר בשנת 2024[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]